Kontakt
Gmina Zduńska Wola
ul. Zielona 30, 98- 220 Zduńska Wola
NIP: 829-164-31-31 REGON: 730934447
tel. 43 823 41 20
fax. 43 823 27 50
Godziny urzędowania:
poniedziałek od 8:30 do 16:00
wtorek - piątek od 7:30 do 15:30
Kasa urzędu czynna:
poniedziałek od 9:00 do 15:00
wtorek - piątek od 8:00 do 14:00
adres e-mail:sekretariat@ugzw.pl
adres portalu internetowego:www.gminazdunskawola.pl
Biuletyn Informacji Publicznej:www.zdunskawola.bip.net.pl
Bank Pekao S.A. I o Zduńska Wola
98-220 Zduńska Wola ul. Kilińskiego 7/11
Na rachunek Nr 89 1240 3305 1111 0000 2933 7444
wpłacamy podatki lokalne
(osoby prawne i fizyczne):
- podatek od nieruchomości,
- podatek rolny, leśny,
- podatek od środków transportowych,
- opłata za wpis i zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,
- opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
- opłata eksploatacyjna
- opłata skarbowa
Na rachunek Nr 52 1240 3305 1111 0000 2933 7431
wpłacamy:
- opłata za udostępnienie danych osobowych,
Na rachunek Nr 82 1240 3305 1111 0000 2933 7473
wpłacamy:
- wadium na przetargi
Telefony Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej TUTAJ
Wydział Infrastruktury
Antoni Wujda - naczelnik wydziału
pokój nr 14 (I piętro)
tel. 43 825 33 77
Sebastian Rzeźnik- zastępca naczelnika
pokój nr 30 (II piętro)
tel. 43 825 33 64
Anna Szwedzka - inspektor
Dominika Nogala - podinspektor
Pokój nr 5 (parter)
tel. 43 825 33 66
W Zespole do spraw zagospodarowania przestrzennego:
- czynności związane z przygotowywaniem planów zagospodarowanie przestrzennego gminy,
- przygotowywanie opinii i ekspertyz w zakresie planowania przestrzennego i budownictwa,
- ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawie renty planistycznej,
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji o inwestycjach celu publicznego,
- przygotowywanie analizy warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- opiniowaniem możliwości i zasady podziału działek i nieruchomości.
Beata Mętlewiak-Jaworska - inspektor
Anna Szymczak - inspektor
Pokój nr 23 (I piętro)
tel. 43 825 33 87
W Zespole do spraw gospodarki komunalnej:
- prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji środowiskowych,
- przygotowanie opinii o klasyfikacji akustycznej terenu,
- oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
- ustalanie potrzeb oraz zlecenie opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
- przygotowywanie decyzji w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości,
- zmiany podziału administracyjnego gminy, zmiany granic i nazw miejscowości,
- administrowanie nieruchomościami Skarbu Państwa,
- dokonywanie czynności związanych z uprawomocnieniem aktów własności ziemi,
- załatwianie indywidualnych spraw rolników z zakresu gospodarki gruntami,
- opłata adiacencka,
Tomasz Kmieć - inspektor
Marta Nowak - referent
Pokój nr 8 (parter)
tel. 43 825 33 82
W Zespole do spraw dróg i rolnictwa:
- gospodarowanie obiektami i lokalami komunalnymi,
- zaopatrzenie w energię, - gospodarowanie gruntami nierolniczymi stanowiącymi mienie komunalne, - załatwianie indywidualnych spraw rolników z zakresu gospodarki gruntami, - nadzorowanie nad utrzymaniem porządku w miejscach pamięci narodowej, - prowadzenie spraw związanych z planowaniem remontów kapitalnych oraz bieżących remontów budynków stanowiących własność gminy oraz urządzeń komunalnych, umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów, - organizowanie opieki nad zabytkami, - nadzorowanie usuwania i utylizacji zwłok zwierzęcych z terenu całej gminy, - współpraca w zakresie szczepienia psów i prowadzenia walki z wścieklizną, - współpraca w zakresie zabiegów sterylizacji suk i kotek oraz kastracji psów i kotów, - organizowanie wyłapywania bezpańskich zwierząt, - realizacja spraw dotyczących szacowania szkód w uprawach rolnych, - koordynacja działań w zakresie ochrony pomników przyrody, - koordynacja działań związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt, - nadzór administracyjny nad sprawami łowiectwa, - budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona dróg lokalnych i gminnych oraz ulic, mostów i placów, - oświetlenie uliczne - budowa i utrzymanie.
Agnieszka Puławska-Wlazło - inspektor
Pokój nr 7 (parter)
tel. 43 825 33 90
Elżbieta Starzyńska - pomoc administracyjna
Karolina Janicka - pomoc administracyjna
Pokój nr 1 (parter)
tel. 43 825 33 67
W Zespole do spraw ochrony środowiska:
- budowa i utrzymanie wodociągów i kanalizacji;
- planowanie zadań związanych z ochroną przeciwpowodziową;
- prowadzenie spraw związanych ze stanem sanitarnym gminy i ochroną środowiska,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami,
- utrzymanie porządku i czystości w gminie.
- obsługa programu "Czyste powietrze"
Sebastian Rzeźnik- zastępca naczelnika
Maria Biesiada - inspektor
Pokój nr 30 (II piętro)
tel. 43 825 33 64
W Zespole do spraw przetargów, inwestycji i pozyskiwania środków zewnętrznych:
- inwestycje gminne i poszukiwanie źródeł ich finansowania,
- przetargi publiczne i przestrzeganie prawa zamówień publicznych,
- poszukiwanie źródeł finansowania zadań z funduszy unijnych i innych źródeł zewnętrznych oraz przygotowanie wniosków i niezbędnej dokumentacji,
- nadzór nad osobami wykonującymi prace w ramach robót publicznych oraz kary ograniczenia wolności.
Wydział finansowo-podatkowy
Iwona Szewczyk-Bąk - naczelnik wydziału
pokój nr 16 (I piętro)
tel. 43 825 33 80
Kamila Rąpała - inspektor
Agnieszka Sowała - inspektor
Pokój nr 3 (parter)
tel. 43 825 33 61
W Zespole do spraw podatków i opłat lokalnych:
- wymiar podatków lokalnych od osób prawnych i fizycznych (podatek od nieruchomości, rolny, leśny, transportowy, podatek akcyzowy),
- prowadzenie spraw ulg i umorzeń podatkowych;
- wydawanie poświadczenia oświadczeń o posiadaniu gruntów rolnych.
Weronika Turska - podinspektor
Joanna Skrobiranda - pomoc administracyjna
Pokój nr 2 (parter)
tel. 43 825 33 83
W Zespole do spraw poboru i egzekucji podatków i opłat lokalnych:
- pobór i egzekucja podatków,
- pobór i egzekucja opłaty śmieciowej, adiacenckiej, za zajęcie pasa drogowego, opłat za sprzedaż napojów alkoholowych, opłaty skarbowej.
Elżbieta Owczarek - inspektor
Elżbieta Swędrak - specjalista
Joanna Makowska - inspektor
Pokój nr 27 (II piętro)
tel. 43 825 33 63
Katarzyna Musielak - specjalista
Pokój nr 17 (I piętro)
tel. 43 825 33 98
W Zespole do spraw księgowości i sprawozdawczości organizacyjnej:
- przygotowanie materiałów niezbędnych do projektu budżetu gminy we współpracy ze stanowiskami merytorycznymi,
- analiza realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz wnioskowanie zmian w budżecie,
- egzekwowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
- sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych statystycznych do Regionalnej Izby Obrachunkowej z wydatków budżetowych, sprawozdań o stanie zobowiązań i należności, sprawozdań o nadwyżce i deficycie,
- sporządzanie bilansu jednostki wraz z załącznikami;
- sporządzanie kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań o dochodach i wydatkach zadań zleconych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań SG-01- środki trwałe gminy,
- sprawowanie kontroli finansowej w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych,
- prowadzenie obsługi kasowej budżetu,
- prowadzenie obsługi budżetu w zakresie podatku VAT,
- prowadzenie księgowości budżetowej, księgowości podatków i opłat oraz księgowości PKZP,
- prowadzenie ewidencji majątku gminy, wycena i rozliczanie inwentaryzacji oraz sporządzanie zestawień zbiorczych,
- naliczanie umorzenia środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- bieżąca analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,
- miesięczne rozliczenia dotyczące naliczeń i potrąceń płac,
- prowadzenia ewidencji funduszy unijnych.
Wydział organizacyjny i spraw obywatelskich
Ewa Padzik - naczelnik wydziału
pokój nr 15 (I piętro)
tel. 43 825 33 70
Monika Jaworska - Inspektor
Monika Todorowska - Inspektor
Pokój nr 4 (parter)
tel. 43 825 33 68
W Zespole ds. ewidencji działalności gospodarczej, ewidencji ludności i dowodów osobistych:
- aktualizowanie rejestru wyborców,
- sporządzanie spisów wyborców do wyborów i referendów,
- sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej migracji ludności,
-sporządzanie wypisów z ewidencji ludności dla potrzeb placówek oświatowych, organów wojskowych, policji,
-przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych;
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
- prowadzenie spraw zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- współudział w opracowywaniu gminnych programów przeciwdziałania alkoholizmowi,
Magdalena Piwowarska - sekretarka
Kinga Łuczak - pomoc administracyjna
Pokój nr 11 (I piętro)
tel. 43 823 41 20
W Zespole ds. organizacyjnych i obsługi sekretariatu:
- obsługa bieżąca sekretariatu, spotkań i posiedzeń organizowanych przez wójta,
- prowadzenie rejestru oraz rozdział korespondencji przychodzącej,
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- prowadzenie rejestru aktów prawnych wójta oraz zbioru przepisów dostępnych do powszechnego wglądu,
- prowadzenie centralnego rejestru biblioteki szkoleniowej,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, czuwanie nad ich terminowym załatwieniem przez stanowiska pracy,
- prowadzenie spraw pieczęci oraz pieczątek urzędu,
- obsługa centrali telefonicznej, faksu i poczty elektronicznej,
- przyjmowanie korespondencji wpływającej,
- załatwianie prenumeraty czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe wydawnictwa,
- zaopatrzenie materiałowe urzędu, sprawy dotyczące konserwacji inwentarza biurowego,
- dbanie o estetykę i wystrój urzędu.
Magdalena Górzawska - inspektor
Magdalena Mazurek - podinspektor
biuro.rady@ugzw.plPokój nr 21 (1 piętro)
tel. 43 825 33 81
W Zespole ds. obsługi biura rady i archiwum zakładowego:
- obsługa administracyjna rady gminy i jej komisji oraz przewodniczącego rady,
- przygotowanie posiedzeń rady i komisji, czuwanie nad terminowym przekazywaniem materiałów na posiedzenia przez stanowiska merytoryczne,
- prowadzenie rejestru przepisów gminnych oraz uchwał rady gminy,
- prowadzenie prac związanych z ogłaszaniem przepisów gminnych i udostępnianiem ich zbioru do powszechnego wglądu,
- prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych, czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- obsługa administracyjna Młodzieżowej Rady Gminy, organizacyjne przygotowanie sesji oraz stała współpraca i pomoc MRG w realizacji ich zadań,
- prowadzenie dokumentacji samorządów wiejskich,
- organizacja zadań związanych z wyborami i referendami,
- prowadzenie spraw związanych z funduszem sołeckim,
- współpraca z sołtysami w zakresie utrzymania tablic informacyjnych, tablic ogłoszeniowych;
- prowadzenie spraw archiwum zakładowego i składnicy akt Urzędu Gminy Zduńska Wola zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. nr 14, poz. 67 ze zmianami) oraz zarządzenia nr 76/2011 Wójta Gminy Zduńska Wola z dnia 24 czerwca 2011 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej.
Referat oświaty, kadr i płac
Anna Chwiołka-Piekarz - kierownik referatu
pokój nr 18 (I piętro)
tel. 43 825 33 78
Katarzyna Kaczmarek - podinspektor
Sylwia Wierzbicka - pomoc administracyjna
Emilia Pardel -inspektor
Pokój nr 20 (I piętro)
tel. 43 825 33 62
Stanowisko ds. BHP i PPOŻ
Kamila Bułeczka
Pokój nr 19 (I piętro)
W Referacie oświaty, kadr i płac:
- koordynowanie działań w zakresie realizacji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
- koordynowanie działań w zakresie placówek oświatowych na terenie gminy;
- kontrolowanie i egzekwowanie spełnienia obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 -18 lat;
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez radę i wójta, funkcji organu prowadzącego dla przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, w tym szczególnie:
-ustalanie sieci i obwodów przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- prowadzenie ewidencji szkół niepublicznych oraz dokonywanie wpisów do ewidencji i wydawanie stosownych zaświadczeń,
- powoływanie, ustalanie składu, zapewnienie obsługi administracyjno - biurowej komisji egzaminacyjnych, przeprowadzających postępowanie egzaminacyjne dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
- nadawanie stopni awansu zawodowego nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie rejestru wydanych aktów mianowania nauczycielom zatrudnionym w placówkach gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- dokonywanie oceny pracy dyrektorów podległych jednostek oświatowych;
- koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z tworzeniem i realizacją planów finansowych przedszkoli i szkół podstawowych,
- prowadzenie spraw związanych procedurą zatwierdzania arkuszy organizacyjnych podległych jednostek,
- opracowywanie zbiorczych analiz statystycznych z zakresu funkcjonowania podległych placówek oświatowych,
- opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących zasad wynagradzania nauczycieli w podległych jednostkach;
- opracowywanie sprawozdawczości do MEN, GUS, Kuratorium Oświaty z poziomu organu prowadzącego;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
- gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania dla potrzeb Urzędu Gminy;
- współdziałanie w zakresie organizacji dowozu uczniów do szkół;
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierownika Gminnego Ośrodka
- Pomocy Społecznej;
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie spraw osobowych;
- sprawozdawczości w temacie zatrudnienia osób niepełnosprawnych do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- opracowywanie instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz instrukcji szczegółowych na poszczególnych stanowiskach pracy;
- organizowanie szkoleń pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
- planowanie i naliczanie wynagrodzeń i zasiłków ZUS, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla pracowników Urzędu Gminy;
- elektroniczne przekazywanie dokumentów rozliczeniowych do ZUS;
- koordynowanie sprawozdawczości GUS i SIO w jednostkach organizacyjnych Gminy.
Zespół ds. promocji
pokój nr 27 (II piętro)
tel. 43 825 33 74
Karolina Landwehr - Inspektor ds. promocji
Pokój nr 27 (II piętro)
tel. 43 825 33 74
W Zespole do spraw kultury i sportu:
- prowadzenie spraw związanych z upowszechnianiem i organizacją działalności w dziedzinie kultury i regionalizmu, w tym współpraca z kołami gospodyń wiejskich,
- przygotowywanie i koordynowanie realizacji spraw związanych z promocją Gminy,
- prowadzenie rejestru przepisów gminnych oraz uchwał rady gminy,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz społeczności lokalnych,
- współpraca przy realizacji międzynarodowych projektów i nawiązywaniu kontaktów,
- współdziałanie z urzędami administracji państwowej i samorządowej oraz innymi instytucjami w zakresie ochrony zdrowia, a także współdziałanie w realizacji innych programów zdrowotnych,
- prowadzenie spraw związanych z upowszechnianiem i organizacją działalności w dziedzinie kultury fizycznej i sportu,
- współpraca z klubami sportowymi oraz realizacja spraw związanych z przyznaniem dotacji na zadania publiczne,
- współpraca z animatorami sportu,
- prowadzenie spraw związanych z promocją i organizacją działalności Gminy w dziedzinie turystyki,
- realizacja ustawy z dnia 14 marca 2014 roku o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 498 ze zm.)
- organizacja imprez kulturalnych, sportowych i promocyjnych na terenie Gminy Zduńska Wola z uwzględnieniem przepisów dotyczących organizacji imprez masowych,
- przygotowywanie materiałów do gazety lokalnej "Nasza Gmina", redagowanie gazety,
- przygotowywanie innych materiałów prasowych,
- rozpatrywanie wniosków o patronat Wójta Gminy Zduńska Wola.
Marcin Cieślak - informatyk
Dominik Kaczorkiewicz - pomoc administracyjna
Pokój nr 28 (II piętro)
tel. 43 825 33 73
W Zespole do spraw informatycznych:
- prowadzenie strony internetowej urzędu, zamieszczanie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej,
- obsługa informatyczna urzędu, w tym administrowanie siecią komputerową
-i bazami danych, archiwizowanie danych, nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych, obsługa informatyczna Biuletynu Informacji Publicznej, strony internetowej urzędu,
- nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
- utrzymanie i eksploatacja systemów komputerowych, konfiguracja stacji roboczych i aplikacji
- nadzór nad systemem komunikacji w sieci komputerowej,
--nadzór nad przechowywaniem kopii awaryjnych, okresowe ich sprawdzanie pod kątem dalszej przydatności do odtwarzania w przypadku awarii systemu.
Wojciech Knera - inspektor
Pokój nr 22 (I piętro)
tel. 43 825 33 65
Stanowisko ds. obrony i zarządzenia kryzysowego obejmuje zadania:
wynikające z przepisów o powszechnym obowiązku obrony, z zakresu obrony cywilnej
planowania i organizowania systemu ostrzegawczego,
z zakresu ochrony przeciwpożarowej, w tym wspierania działalności ochotniczych straży pożarnych, w związku z bieżącym funkcjonowaniem, inwestycjami i remontami,
prowadzenie monitoringu i analizy możliwych do wystąpienia na terenie gminy zagrożeń, w tym powodzi, katastrof w ruchu lądowych i kolejowych, zagrożeń chemicznych,
przygotowania planów reagowania i działania na wypadek wystąpienia zagrożeń,
organizowanie ochrony przed powodzią, w tym zaopatrzenia materiałowego, w celu wykonywania prac zabezpieczających;
prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego,
prowadzenia szkolenia z zakresu prowadzonych zadań,
zachowania mobilności i dostępności łącznościowej w sytuacjach szczególnego zagrożenia,
współdziałania w zakresie powierzonych spraw z właściwymi jednostkami, zwłaszcza z WKU, Starostwem Powiatowym, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej, Łódzkim Urzędem Wojewódzkim.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Marcin Cieślak |
Data utworzenia: | 2017-07-05 11:31:39 |
Wprowadził do systemu: | Marcin Cieślak |
Data wprowadzenia: | 2017-07-05 11:31:44 |
Opublikował: | Marcin Cieślak |
Data publikacji: | 2017-07-05 11:32:20 |
Ostatnia zmiana: | 2023-01-31 08:40:18 |
Ilość wyświetleń: | 51987 |